Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή ολοκληρώθηκε το διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Πιερίας στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει για την προώθηση των εξαγωγών, σε συνεργασία με τον εθνικό φορέα Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου), ο οποίος είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας εξωστρέφειας.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση τόσο των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Πιερίας όσο και αυτών που βρίσκονται σε στάδιο εξαγωγικής προετοιμασίας, για όλο το πλέγμα που καθορίζει μια επιτυχημένη εξαγωγική προσπάθεια.
Ο Πρόεδρος το Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου στον χαιρετισμό του αφού ευχαρίστησε τον εισηγητή και τους παρευρισκομένους επιχειρηματίες, μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι: «σήμερα που η ελληνική επιχειρηματικότητα δοκιμάζεται η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων είναι αναγκαιότητα και διέξοδος. Οι διαδικασίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν από τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος έχουν πολύ μεγάλη σημασία. Γι’ αυτό το λόγο το Επιμελητήριο Πιερίας αναπτύσσει δράσεις και πρωτοβουλίες για την ενημέρωση των επιχειρήσεων της Πιερίας στηρίζοντας την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων η οποία αποτελεί παράγοντα ανάπτυξής τους με πολλά οφέλη για αυτές».
Ο Διευθυντής Πληροφόρησης & Υποστήριξης Επιχειρήσεων ENTERPRISE GREECE κ. Γιώργος Παπαστεργιόπουλος κεντρίζοντας το έντονο ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, εξήγησε με κάθε λεπτομέρεια πως ξεκινούν οι διαδικασίες και ποιες πρέπει να είναι οι πρώτες ενέργειες όσων θέλουν να δημιουργήσουν ένα εξαγώγιμο προϊόν, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία της δημιουργίας και κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων (brandname), του design, της συσκευασίας και των πιστοποιήσεων που θα πρέπει να συνοδεύουν ένα προϊόν για να σταθεί στη διεθνή αγορά. Αναφέρθηκε στα επικοινωνιακά εργαλεία και τους τρόπους προώθησης των προϊόντων, καθώς επίσης και σε πρακτικά θέματα όπως για τη μεθοδολογία εξεύρεσης πελατών στις αγορές – στόχους, στις δράσεις που απαιτούνται για την εξεύρεση πελατών αλλά και τη διατήρησή τους, στον τρόπο της σωστής προετοιμασίας για Β2Β συναντήσεις, στη σύναψη της συμφωνίας, στους τρόπους παράδοσης και πληρωμής των προϊόντων,ασφαλίσεις φορτίων – πελατών, κοστολόγηση εξαγόμενου προϊόντος, θέματα Φ.Π.Α. , εξαγωγών, συνοδευτικά έγγραφα εξαγωγών, ειδικό καθεστώς εξαγωγών σε τρίτες χώρες, χρήση κατάλληλων βάσεων δεδομένων για άντληση χρήσιμων στοιχείων.
Όλη η ενημέρωση εμπλουτιζόταν από πάρα πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων και προϊόντων με επιτυχημένη παρουσία στο εξωτερικό, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, οι οποίοι εκτίμησαν ότι ήταν ένα από τα καλύτερα σεμινάρια που έχουν παρακολουθήσει και το οποίο λόγω του έντονου ενδιαφέροντος διήρκησε περισσότερο χρόνο από τον προβλεπόμενο.